Een nieuwe reis door noordelijke en zuidelijke Dolomiten. Stukjes Oostenrijk, Stukjes Bozen en verder afzakken richting Rovereto en Bassano. Daarna? Dat weet ik nu nog niet. Zal ik wel zien!
vrijdag 14 juni 2013
Kaunertal - Weisseeferner
36 km fietsen. Daarvan toch 1 à 2 bergaf... Mooi vooruitzicht. Totaal hoogteverschil zo een 1750 meter. Erg verraderlijk. Lange schijnvlakten afgewisseld met steile pentes. Garmin metertje gaf maximum 14% aan. Al bij al een berg waarvan ik nu stel; deze heeft enorm potentieel voor een aankomst in een of andere grote ronde. De weg is over het ganse traject breed en het panorama gaat van mooi groen met gele en paarse bloemetjes naar grijs en uiteindelijk spierwit. Laatste km constant in de sneeuw (naast de weg). Het enige echte rustpunt in deze klim is het lange stuk naast het stuwmeer op 1800m. Maar die laatste 950 hm zijn wel erg zwaar.
't Was lastig, maar ook mooi! Hieronder enkele foto's!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten