Een nieuwe reis door noordelijke en zuidelijke Dolomiten. Stukjes Oostenrijk, Stukjes Bozen en verder afzakken richting Rovereto en Bassano. Daarna? Dat weet ik nu nog niet. Zal ik wel zien!
zaterdag 22 juni 2013
Rustdag - transfert naar Rovereto - stad bekijken...
Niet veel gedaan vandaag... Veel gerust (benen voelen moe aan) en de vakantiegenoten van de eerste week goede terugreis gewenst! Terug alleen vallen is plots een groot verschil. Ben nog tot 10u blijven rondhangen in Laifers, maar dan ben ik vertrokken voor die 80km naar Rovereto. Stad stelt niet veel voor. Nauwelijks echt mooie plaatsen en gebouwen. Het kasteel en de bruggen over die zijrivier van de Adige mogen er wel zijn. Maar verder heb je het dan wel wat gehad. Juist nog dat ene (oh ironie) bankgebouw in het centrum... Mooi! Ik slaap vannacht (en de volgende) in Villa Largarina. De plaats waar ik wilde verblijven had geen plaats meer voor mij dit weekend, dus even aanpassen. Vriendelijke (altijd aanwezige en bezige) vrouw die je in haar beste duits en engels (staat bij haar evenveel haar op als op mijn italiaans...) op weg helpt. Oude kamers, maar wel verzorgd. Toch mis je hier en daar wel iets (een kurkentrekker bijvoorbeeld!)Maar ze doet haar best!
Enkele foto's! (wel van het net geplukt... zo kan ik ze niet maken overdag!)
De laatste is die van die bank. gebouw aan de rechterkant (voor alle duidelijkheid). Let vooral op de muurschilderingen en het gebinte van het overhangende dak.
Morgen ga ik terug fietsen! Monte Baldo stat op het programma. Laatste tocht met de racefoets voor een tijdje... Daarna volgt een lang intermezzo op grind en rotsen!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)



Geen opmerkingen:
Een reactie posten