Een nieuwe reis door noordelijke en zuidelijke Dolomiten. Stukjes Oostenrijk, Stukjes Bozen en verder afzakken richting Rovereto en Bassano. Daarna? Dat weet ik nu nog niet. Zal ik wel zien!
woensdag 19 juni 2013
Rondrit door Valsugana
Even op verplaatsing gaan fietsen: Val di Fieme en Valsugana. Passo Manghen (2047)over en via Passo Redebus (1445m)terug naar Molina Di Fieme. Vroeg opgestaan dus en rond 9 uur de auto in voor een ritje van 50km. Fietsen uitpakken en op weg. Temperatuur valt nog mee. Het is warm, maar niet te heet. Al snel is de ganse groep verspreid. Voor mij valt het mee. Het gaat goed en ik kan in een mooi tempo klimmen. Op de top is het tijd voor een Cola. Extra water tanken voor de afdaling en papiertje voor in de afdaling... Een groepsfoto (die komt nog wel later) op de top en dan naar beneden. Lange afdaling. Smalle weg, enorm veel bochten en dikwijls steile(re)%. De natuur is wel groots. Hoge bergen, groene weiden en verrassende uitzichten. Ik neem enkele foto's en raak de anderen kwijt... Ik volg mijn GPS en hoop dat ik de anderen nog tegenkom. Ik eet een kleinigheid in een plaatselijke bar (broodje kip) en vervolg mijn weg. Het begint lichtjes te regenen. (Ik hoor van de anderen dat zij in de regen zaten...) Na enkele km stopt het met regenen. Intussen wordt het erg vochtig en heel heet. Niet echt de leukste omstandigheden. Onderweg naar de Redebus wal ik zonder water. Een hulpvaardige vrouw bezorgt me twee volle drinkbussen. Twee km verder kan ik terugkeren... Mijn helm ligt daar nog! Extra hoogtemeters... Op een hoogte van 1000 meter kom ik een cafe tegen! Cola!! Enkele minuten later arriveren Karel, Victor, Jan en Paul daar ook. De anderen zijn op komst! De laatste km van de Redebus zijn door de hoge temp zwaar... Victor rijdt nog even verkeerd, (dit keer zonder Karel) maar ziet zijn fout gelukkig snel in. We wachten op Patrick, kwestie van zeker te zijn dat iedereen de juiste afslag neemt. Boven worden we vergast op een grote cola! En ook heel tof dat de waardin ons toch wilde helpen, ondanks haar sluitingsdag! De afdaling is razendsnel. Ook weer heel steil (15% bordjes staan er regelmatig). 20 km en we zijn terug in Molina. In groep leggen we dit stuk af (er zit ook geen echte beklimming meer bij, dus geen probleem) en we arriveren in Molina. Samen met Victor slaan we af voor een extra 40 km naar het hotel. De eerste 5km gaan bergop (zo een 270m extra hoogte), gevolgd door een knappe afdaling naar Ora. Even verder het fietspad op en naar het hotel. Daarna eten (deze keer een Tofu schotel voor mij (ik wordt hier in de watten gelegd!))en nog even samen genieten van het mooie avondweer! Straks de foto's!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten