Een nieuwe reis door noordelijke en zuidelijke Dolomiten. Stukjes Oostenrijk, Stukjes Bozen en verder afzakken richting Rovereto en Bassano. Daarna? Dat weet ik nu nog niet. Zal ik wel zien!
donderdag 27 juni 2013
Punta Veleno - Torbole Al Garda (shopping???)
Hello! Vandaag hetzelfde weer van gisteren! Alleen een dimensie slechter! Nog wat minder temperatuur en nog wat sneller regen! Alhoewel, dat laatste is niet juist... De regen kwam iets later. Enige verschil is dat het nu niet stopt... Na mijn zwaar dagje van gisteren heb ik lang geslapen. 't Was bijna 8u30 toen ik wakker werd. Dan de voorbereidingen voor vandaag. De vooropgestelde tocht van bijna 90 km heb ik vervangen door één van 37km. Wel met dezelfde helling er in, maar zonder rondrit door de streek. Redenen: Verwachte regen en ietwat te laat opgestaan... Nadeel is dan wel dat ik met de auto een pak verder moet rijden. En van de Brentonico regio niets zal te zien krijgen. Ik krijg dan wel de kans om even te gaan "shoppen" in Torbole aan het Gardameer.
De Punta Veleno; of liever de start ervan, is moeilijker te vinden dan ik dacht. Ik ga van de ringweg rond het meer weg en stop aan een hotel/restaurant. Ik zit wel al dik 300m boven het Gardameer. De klim er naar toe was al iets speciaals. Ik vermoed dat er daar al stukjes van 20% in zaten. Met de Garmin check ik uit waar ik precies zit. Aha! Op het uitgestippelde parcours! Kan niet beter zijn! Heb intussen honger en eet een voorgerechtje (pasta met champignons - alleen olie,look en champignons) en ga dan op weg! De eerste km zijn de terugtocht naar het Gardameer. Toch speciaal, zo een groot meer! Ook al is het niet diep, en stelt het qua waterhoeveelheid niet veel voor. De ringweg naast het meer moet ik ongeveer 5km volgen. Ik had daar schrik van, maar je mag er vrijwel nergens sneller dan 50km/u rijden. En door het drukke verkeer is dat ook zo. Ik volg de GPS naar de afslag om de klim aan te vatten! Al direct een sof! Die stuurt me een straatje in van , denk ik, ruw geschat 35 a 38%... Na zo een 40 meter geef ik er de brui aan en stap af. Ook te voet is het nog lastig genoeg! Ik kam na 100 moeilijke meters uit op een semi hoofdweg. Dit is de weg die ik moest hebben! Garmin zoekt dikwijls de minst drukke weg uit. Weer zo een voorbeeld hoe dat fout kan gaan! 500 m verder kom ik een groot bord tegen met daarop de gegevens van de Punta Veleno. Om depressief van te worden... Dus niet naar kijken en ervoor gaan! De weg is smal en heel steil. Met enkele km aan gemiddeld 17% steekt hij hiermee zelfs de Anglirù en Zoncolan naar de kroon. Alleen zijn die klimmen veel langer, en dus ook zwaarder. Toch zeg ik, De Zoncolan was makkelijker dan dit. En de Angliru heeft meer echt zware pijnpunten. Maar deze klim had ik nooit met mijn racefiets kunnen voltooien. Blij dat ik met de mountainbike was! Nuja, als Pozzovivo (winnaar hier vorig jaar in de ronde van Trentino) hier op rijd met een 32/30, mag ik er met een mountainbike op... Bijna boven (het zwaarste is achter de rug) kom ik een vriendelijke Duitser tegen die enkele foto's maakt van mij tijdens het fietsen. Straks zie je ze wel. Intussen is het koud en (zure, koude wind) trekt de lucht weer dicht. De volledige regio west van het Gardameer zit onder een dik pak! Tempo bruto, zo noemen ze dat hier. Ik daal af naar de auto, eet nog iets en ga shoppen in Torbole. Intussen giet het dat het niet mooi meer is, en het is echt vluchten van de ene winkel naar de andere. Iets na 19u stap ik in de auto voor een rit van 20km, in de gietende regen (nu nog bezig trouwens - 22u). In het hotel maak ik afspraken voor morgen (ik vertrek er naar Bassano Del Grappa) en blog...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten