zaterdag 15 juni 2013

"Rond den hof in Kauns"

Mooi weer vandaag! Al om 9 uur klaar om te vertrekken. Dat het toch iets later wordt heb ik te danken aan het positieve gesprek met de verhuurster van de kamer: Ik mag blijven tot de avond valt! Er komt toch niemand achter me en zo kan ik nog een extra douche nemen en iets eten. Ferme toch gemaakt! Beetje rondgereden in de buurt van Kauns. Eerst de fietsweg genomen naar het zuiden, dan vanuit Ried richting Fiss en van daaruit ... een geitenpad onder een kabelbaan genomen. Steil... Heel steil... Het gemiddelde zal misschien nog meevallen (schat het zo een 12%, maar die pieken...) Maximum op de Garmin wees 19% aan. Boven is het een paradijs voor families met kinderen. Rodelen, geleide parapente, waterpartijen, ligwijde en groot restaurant met even groot terras. Een ice tea kostte wel 3,20€. Gelukkig had je er een fabuleus uitzicht en was er altijd vanalles te zien. Onder dikke druppels daal ik af (was ook de reden dat ik naar beneden wilde. Het zag er raar uit en wilde geen risico nemen) en neem vanuit Fiss een andere weg. Eens zien of ik vanuit Ladis naar Prutz kan geraken, maar neen... Alleen met mountainbike kan het wel. Terug naar Ried en de fietswegel naar Prutz. Vandaar uit naar de Pilerhohe. Opnieuw gekke %. Een heel lang stuk aan 14-15% en meerdere stukken aan 13. Zware kost. Eenmaal boven heb een fantastisch uitzicht over de Inn vallei (langs beide kanten). Ik neem de afdaling naar Flies (die lijkt me nog steiler!) en rij langs de fietswegel terug naar Prutz. Vandar nog even in 2km 170 meter overbruggen (jawel, met opnieuw lang stuk aan 13%)en douchen! Erg mooie streek, misschien een beetje vergeten... Alleen, conditie moet je hier wel hebben... (de mijne mocht ook beter...) De Foto's:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten