zondag 16 juni 2013

Rond de Mendelpas.

Mooi weer - Wel niet genoeg geslapen (5 uurtjes) en al om 7 uur krieken aan 't trekken (Met de Karel!) Ontbijten en een ronje voor de boeg met de Mendelpas er in. Eigenlijk vrij rustig. Zeker in vergelijking wat ik gisteren en eergisteren voor de kiezen had. Super voel ik me niet. Maar denk wel dat het gaat lukken... Maar is het het slaaptekort, de steile pentes van de vorige dagen og een combinatie van allebei; Ik geraak op de Coyotenpas niet vooruit. Die km aan 13-15% laat de benen blokkeren. Hartslag gaat ook te hoog en ik voel al dat het vat "af" is. Blijkbaar de dag teveel... Ik recupereer niet meer en als de Mendel in zijn eerste km ook stukjes van 11-12% heeft gaat het licht definitief uit. De anderen zijn al weg, en ik stop even om toch iets meer te recupereren. Hartslag zakt (niet voldoende) genoeg om verder te rijden. Enkele jaren terug vloog ik deze pas op tegen 14km/u. Nu kom ik met moeite aan 11. Gewoon geen kracht in de benen. Morgen las ik dan ook een rustdag in. Rusten is immers ook trainen... Op de top spreek ik af met de mannnen dat ik de Mendel richting Bozen afdaal. Zij volgen hun programma verder... Eerst een pasta eten (groentjes) en dan afdalen. Leuk! In tegenstelling met de klim (was er echt wel over...) nu niet teveel moto's en auto's op de pas. Had er mischien mee te maken dat iedereen nu op een terras zat te eten?? Beneden neem ik onmiddellijk de "radweg" naar Bozen. Erg mooi, geen verkeer (alleen fietsers) en dit eigenlijk tot in Laifers... Langs Adige en tussen wijngaarden... Tof!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten