Een nieuwe reis door noordelijke en zuidelijke Dolomiten. Stukjes Oostenrijk, Stukjes Bozen en verder afzakken richting Rovereto en Bassano. Daarna? Dat weet ik nu nog niet. Zal ik wel zien!
vrijdag 28 juni 2013
Road trip naar Bassano Del Grappa
Vandaag verplaatsing gemaakt naar Bassano Del Grappa. Volgens de routeplanner had ik 3 mogelijkheden: Eerst noordelijker naar Trento en zo via snelwegen en autowegen naar Bassano. Was ook de langste weg. Tweede mogelijkheid zuidelijker over dePasso Pian della Fugazze. Met veel wegenwerken onderweg... En ten slotte (die kies ik)de weg via de Passo Sommo en Passo Vezzena naar Bassano leidt. Minst verkeer, en volgens mijn planning moet het hotel waar ik geboekt heb zelfs op die weg liggen! Het druppelt nog steeds als ik vertrek (reden dat ik de Passo Bortola niet doe) en ik merk zelfs dat er op de hoogste toppen sneeuw ligt! Die is van afgelopen nacht. De weg is rustig, en de Passo Vezzena is een hobbelpas. Wel altijd iets meer stijgen dan je achteraf daalt, maar toch... Het lanschap is ook steeds ongewijzigd. Grote dennenbossen en groene weiden langs de kant wan de weg. Dit is in niks een grote pas. Ook de afdaling is hetzelfde. Na 15kmben je toch 400m gedaald. Ik arriveer in Asiago. Mooi, klein, redelijk druk maar niet echt meer dan een provinciestad. Langzaam kom ik op de rand van de Sete Colli; de zeven gemeenten waarvan Asiago de belangrijkste is, en die allemaal op het hoogteplateau liggen (rond de 8-900meter). Plots sta ik aan de rand ervan. Hoe bruusk kan een overgang zijn. Ik neem enkele foto's, eet iets (natuurlijk is er een restaurant!) en daal verder af. 9km verder en 750m lager sta ik aan de ingang van het hotel.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten