Een nieuwe reis door noordelijke en zuidelijke Dolomiten. Stukjes Oostenrijk, Stukjes Bozen en verder afzakken richting Rovereto en Bassano. Daarna? Dat weet ik nu nog niet. Zal ik wel zien!
dinsdag 25 juni 2013
Monte Pasubio
Mooi weer deze ochtend! Snel onderweg naar Posina, vanwaar ik ga starten om naar de top van de Monte Pasubio te fietsen. De mountainbike van stal dus, en op weg. Eerste 6km zijn geasfalteerd (top van de Passo Xomo (spreek uit: Zomo)), dus dat is geen probleem. Wel regelmatig 13%. Maar met de kleinere versnellingen rij ik daar (traag) maar rustig op. Op de top volgt de afslag naar Refugio "Papa", 1928m hoog. De weg wordt al snel een verzameling van op elkaar gegooide keien van verschillende grootte. Stijgen doet ie ook heel goed... Dikwijls 15%... De combinatie zorgt ervoor dat ik toch regelmatig een slipper maak en doorschiet op die keien. Dan sta ik te voet, en is het wachten op een plaatsje waar je wel kunt vertrekken. Eigenlijk niet echt gezellig. Als dan ook plots de lucht dichttrekt en het gelijk 12° kouder wordt, besluit ik op en hoogte van 1500m terug te keren. Afdalen gaat gelukkig makkelijker! Al blijft het wel uitkijken waar je rijd met die keien. Beneden besluit ik om de Pasubio niet meer te doen. Er ligt nog genoeg ander schoons in de buurt! Zal me daar wel op amuseren! Vandaag dus geen Garmin file om te posten. Door die te voet stukken klopt hij toch niet, en uiteindelijk is het een file van 24km (heen en terug) en 1100m hoogteverschil. Morgen ga ik, bij goed weer, een tochtje maken op en ronde de Passo Pian Della Fugazze; Met passo's Xon, Fugazze, Campogrossqo en nog enkele kleinere tusenheuvels. Om te eindigen met de eerste 6 km van de Borcola (6%). Bij mooi weer zou dit ritje van 110km prachtig moeten zijn! Kijk er al naar uit!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten