Een nieuwe reis door noordelijke en zuidelijke Dolomiten. Stukjes Oostenrijk, Stukjes Bozen en verder afzakken richting Rovereto en Bassano. Daarna? Dat weet ik nu nog niet. Zal ik wel zien!
zondag 23 juni 2013
Prati Di Nago - Gardameer
Goed geslapen (bijna 10u)! Was blijkbaar eens nodig. Fris opgestaan en na 't ontbijt al snel de fiets op naar Nago (start klim naar de Monte Baldo)De broer van de eigenares van het hotel gaat mee, dus ik moet mijn tempo wat aanpassen... Geen probleem. Intussen praten we nog over enkele zaken (Moser - Wijn - Lago Di Garda). Voor Nago binnen te rijden passeer ik het Lago Di Loppio. Dit meer staat vol met grote bomen, en zou daardoor een speciaal natuur biotoop vormen. Alleszins mooi. Intussen passeer ik een stal met kersen. Denk direct aan Karel (en ook aan mezelf in de tuin van het vorige hotel) en stop er even. 5 euro voor een kg! Gisteren nog maar een halve kg gegeten. Even wachten. Langs het fietspad (er is er een ! En een goed!) rij ik verder tot in Nago. Ben op verlof, dus drink er eerst een thee... Warme thee? Ja, warme thee... De klim start agressief. 10%... En eigenlijk gaat hij er in de komende 13 km nauwelijks onder. Het wegdek is niet te best. Veel kiezels (uitkijken) en stenen, en na een tijdje komen daar de putten en slechte herstellingen nog bij. Naar het einde is het hier en daar zelfs "weg". Denk daarbij aan die mop van Kamiel Spiessens : Dit is een bosweg (geen boom te zien); Welja, het bos is weg! Boven wil ik ergens iets gaan drinken, maar er is niks! Een ontgoochelende foto(einde weg met mezelf er ook op) zonder uitzicht is mijn deel. Gelukkig maken de vele zichten (en bootjes op het Gardameer) in de afdaling veel goed. Ik ga eens langs in Nago (veel smalle straatjes en steegjes) en rij verder naar het Gardameer. Veel volk, winkels, surfverhuur, strand, vliegers en vooral veel terrasjes. Toeristisch dus! Ik kuier er wat rond en rij dan terug langs de fietsweg naar de Passo San Giovanni. Waarschijnlijk de laagste bergpas die ik ooit in het buitenland heb gedaan! Veel donkere wolken intussen. Zou het regenen? Ik kijk even naar mijn hoogtemeters (1700) en besluit de Passo Bordala links te laten liggen. Is ook zwaar... Ook een 10 x 10!
Straks gaan eten! (Gisteren was het eindelijk spaghetti all Vongole! Vind ik verschrikkelijk lekker. Wel geen foto... Vergeten!
Straks de foto's van vandaag
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten