Een nieuwe reis door noordelijke en zuidelijke Dolomiten. Stukjes Oostenrijk, Stukjes Bozen en verder afzakken richting Rovereto en Bassano. Daarna? Dat weet ik nu nog niet. Zal ik wel zien!
maandag 17 juni 2013
Ritje Molten klim en tobogan naar Merano..
Dat had het moeten worden, maar in de eerste km: TAK! (spaak af) Voorwiel sleepte tegen de remblokken, dus verder rijden was geen optie... Fietsenmaker in Laifers geraadpleegd, en die stuurt me door naar Zanolini Bikes in Bozen. Die was echter niet echt zinnens om mij te helpen dus verder op zoek. Leuk detail: Eenmaal vroeg ik de weg naar Zanolini, en ik kreeg me daar een vloeiende uitleg in 't Italiaans... Misschien beter een vlaams truitje aandoen volgende keer!Ik rij verder naar Meran langs het fietspad. Leuk, maar geen meter omhoog... Vermits de fietsmaker in Laifers er de stukke spaak (vriendelijke mens!)had uitgehaald, ging dat. Had het idee dat de anderen na het eten in Meran de Gampenpass gingen beklimmen (of toch minstens een stuk). Dus in Lana sla ik af en eet een pizza marinara. Overvloedig overgoten met tomarten, basilicum en look... (gelukkig fiets ik alleen!)Ik start de Gampenpass alleen. Hoop dat ik ergens nog gezelschap krijg van de anderen. Ideale klim. 18km aan maximum van 8,4 en eerder gemiddeld 6%. Enkele kleine tunnels (geen probleem) en regelmatig nog een zicht op de vallei van de Adige (Etch). Pas op 600m onder de top draait de weg echt weg van die vallei. Afdaling van de Gampen is rustig. Mooie weg, geen lastige bochten en geen steile stukken! Genieten van het uitzicht dus! In Fondo volg ik de weg naar de Mendelpass. Gisteren al wel geweest, maar deze weg is de kortste om terug te keren naar Laifers. Keze kant is totaal niet steil. Schat zo een 340 meter winst op 8 km... Op de top drink ik iets in de hoop dat de anderen nog aankomen. Niemand komt echter opdagen (later leer ik dat ze idd de afslag van de Gampen genomen hebben en zo teruggereden zijn naar Laifers) en ik rij verder. Vanaf nu is het alleen nog bergaf en vlak. De Mendola blijft een leuke afdaling (kan niet missen dat die motards er zo tuk op zijn) en als ik op de hoofdweg kom kan ik onmiddellijk het fietspad op! 20 km uitbollen door mooie wegen!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten