dinsdag 18 juni 2013

Uitgeregend op de Nigra!

Vertrokken in mooi heet weer, zag het er niet naar uit dat we de dag in de regen zouden afsluiten. Toch kan het ook hier, en dan vooral in de hoge bergen, snel omslaan. Gelukkig was het nog niet echt koud boven (15°) waardoor we niet in onderkoeling kwamen. De Nigra zelf kwam ik goed boven. Beter dan verwacht na al 4 dagen intensief klimmen. Wel hebben we bewust gekozen voor de nieuwe Nigra, kwestie van dat 24% stuk aan ons voorbij te laten gaan. Op de Costalunga hebben we gegeten. Pastatje en een koffie. Daar begon het plots te regenen. Omdat de lucht er zo slecht uitzag besloten we om via de Costalunga naar Bozen af te dalen. Door die (lange) tunnels dus. Nog snel een krant gevraagd (borst) en dan naar beneden. Leuk is anders, maar al bij al viel het nog mee. Garmin aparaat kreg in de afzink wel kuren... De registratie is dan ook niet echt goed in de laatste km... Heb hem zelfs in de laatste 10 km moeten afzetten, want werken deed ie toch niet meer... Ook na de rit bleef het toestel dienst weigeren. Raar; en niet vergeten. Ga dat (want intussen werkt het terug) na het verlof eens navragen. Weinig foto's vandaag, maar ze komen nog.... Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten